Esimesena on näha viimane sissekanne. Et kõik kenasti algusest alates läbi loetud saaks, siis selleks on paremas servas reisikiri päevade kaupa ära jagatud - klikka aga kenasti seal! Ning lisasin Sitsiilia teemat puudutavaid olulisemaid linke kah sinna. Pilte saab näha aga siin.

Friday, April 11, 2008

TLN – FCO (Rooma)

k0530 on äratus.

Bussiga nr 2 sõidame lennujaama. Tulime kohale ekstra suurema ajavaruga, et saaksime uue lennujaamaga rohkem tutvuda. Minu arvates on nüüd lennujaamas kohe Euroopa või mõne suurlinna hõngu tunda. Suuruse poolest ehk veel mitte, aga muidu mulje on küll väga hea.

Inimesi ei olnud veel väga palju kohale tulnud, aga üksik vanamees, kes jube väsinud ja väeti oli, magas küll lennujaamas pingi peal (istudes). Lähemale jõudes avastasime et see kaugemalt vaadates kodutu välimusega mees oli Savisaar. Ausalt öeldes – elusast peast näeb ta ikka jube välja, nagu mõni poms.

Varsti saime meiegi oma lennu peale (õnneks Savisaar sinna ei tulnud, vaid lahkus veidi varem kuskile teise kohta – vahest Amsterdami). K0800 startisime 8’nda värava juurest Eesti Õhu lennukiga Rooma poole.

Ilm kiskus vaikselt pilve ja õhk oli varakevadiselt karge.

Paar kolm tundi hiljem maandusimegi juba (samuti) pilvisel Rooma (Fiumicino) lennuväljal. Nagu ei olekski kuskile Lõuna-Euroopasse sõitnud. Ilm täpselt nagu lahkutud Tallinnas, ainult õhk oli mõnusalt soe. :)

Kappasime mööda lamedaid eskalaatoreid täis koridore raudteejaama ning 11.-EUR eest lunastasime samas asuvast putkast pileti kummalegi Leonardo Expressi peale, mis pidi otsejoones (ilma peatusteta) Roma Termini (kesklinna) raudteejaama viima. Sõidu aega kokku 30min.

Õnneks (või kahjuks) ei näinud me kohe neid kollaseid metallist jurakaid perroonile sisenemise alguses, kus pidi piletid ära komposteerima ja nii jäidki meil esimese sõidu piletid kasutamata (ning saime neid hiljem lennujaama uuesti kasutada – siis juba komposteerides). Terve selle 30min jooksul ei tulnud ühtegi pileti kontrolli ka meie käest neid pileteid nõutama. Seda ei juhtunud ka kolmel hilisemal korral mil me olime sunnitud sama rongi uuesti kasutama – huvitav, kas seal üldse on pileti kontrolle?

Hotelliks valisime trip.ee’st leitud hosteli M&J Place Hostel Rome, mis asus otse Roma Termini kõrval. Kui Termini raudteejaama linnapoolsest otsast välja jalutada ning pärast parklat paremale pöörata siis seal samas esimeses põiktänavas ta ongi - Via Solferino 9.

Kuna me jõudsime kohale kuskil lõuna ajal ja tuba (võtsime seal kahese toa algatuseks – 70.-EUR/tuba/öö) pidi vabanema alles k1500 paiku, siis panime suuremad pakid vööri (st sealsesse pakihoiutuppa) ja kappasime otsejoones Rooma peale. Teekond viis meid üle Piazza della Republica (mis kohe raudteejaama lähedal asub ja millest saab alguse kesklinna üks peatänavaid Via Nazionale). Põikasime korraks veidi vasakule (oli vist Via Palermo peale), et ühes sealses pizzerias väike pizza kahele teha. Edasi võtsime klassikalise turistide raja – Colonna TraianaMonumento a Vittorio Emanuele II (mille juurest kõrgematelt tasemetelt avanes ilus vaade üle terve Rooma) – Via dei Fori Imperiali (mille pealt avaneb väga ilus vaade Colosseo enda peal) – Colosseo (kuhu sissepääs juba praegusel kevadisel, ja mitte turistide lemmik ajal nõudis pikka järjekorras passimist, mis siis veel suvisel ajal. Pilet 11.-EUR (millega sai veel paari, kolme kohta sisse)) – Arco di CostantinoPalatinoRoman ForumPantheon (mille ees toimus valimisteeelne ärgituskampaania Berlusconi pooldajatel) – Piazza Navona (kahjuks oli õhtune aeg, mil kunstnike enam pole ja keskmine (suurim) purskkaev suisa remondis) – Ponte Umberto IPonte San AngeloVatican (viimase kahe vahel olid aga miskid teised poliitilised jõud, kes enda lava parasjagu just kokku võtsivad).

Tagasiteel einestasime ühes pisikeses restorasines spaghetti carbonara’t, mis maitses väga hea. Ostsime ka ühe veini sealt lähedalt poest, kuid see jäi väsimuse tõttu meil hotellis joomata.

PS. Erinevalt minu eelmisest Roma külastusest (mil ma viibisin siin mitu mitu head aastat tagasi oktoobris) on praegu inimesi igatahes küll kõvasti rohkem. Aga võimalik, et palju aitab kaasa ka 13.-14.aprillil toimuvad üldvalimised, mis inimesi tänavatele toob.

Tagasiteel külastasime veel Palazzo ChigiFontana di Trevi (kuhu ühe mündi viskamine tähendab, et tuled veel kunagi Roma tagasi, kahe loopimine, et jäädki siia ja kolm vist seda, et leiad kallima siit) – Piazza del Quirinale.

3 Comments:

Blogger Anni said...

Selle Trevi purskaevu müntide loopimise kohta levib mitmeid tõlgendusi. Üks neist on: üks münt - tuled tagasi; kaks münti - leiad kohalike hulgast kallima; kolm münti - abiellud kohaliku kallimaga. Niiet tasub nende loopimisega ettevaatlik olla..:o) Münte tuleb visata üle vasaku üle.
Ja kogu loobitud raha kogutakse kokku ja jagatakse heategevuseks.

06 May, 2008 16:44
Anonymous Anonymous said...

Et autor noorusest tulenevalt vene keelt ei valda, siis kasutab ta Savisaare mõnitamiseks arusaamatut tähekombinatsiooni poms - õige oleks ikka bomž - (tselovek) bez opredeljonnova mesta žitelstva.
Et ei oleks nagu need tütarlapsed(!) kes tõsimeeli lõõritavad: "aga mul on pohhui".
Ka oma vaenlase keelt tasub tunda!

29 December, 2008 06:23
Blogger Indrek said...

Paljud võõrsõnad, mida kõne ja kirjakeeles kasutatakse kirjutatakse igas keeles eri moodi. Eesti keeles on üks reegel, mida ise kooliajal õppinud olen: kirjutada eestipäraselt, st ilma võõrtähti kasutamata, vastavalt nii nagu sõna kõlab.

paljud sõnad saavutavad kõnekeeles ja teises keeles sootuks uued tähendused. tihti suisa vastupidised originaalkeeles olevaga - see aga ei tähenda, et neid ei kasutata.

PS. üldse on igasugune kriipsude kombinatsioonid (loe tähed või sõnad) vaid kokkuleppeliste tähendustega. ja kokkulepe on inimeste vahel sõlmitav.

seega me võime ükstaspuha millisele kriipsude kombinatsioonile ükstaspuha millise tähenduse omandada.

PPS. aga suured tänud harimast.