Esimesena on näha viimane sissekanne. Et kõik kenasti algusest alates läbi loetud saaks, siis selleks on paremas servas reisikiri päevade kaupa ära jagatud - klikka aga kenasti seal! Ning lisasin Sitsiilia teemat puudutavaid olulisemaid linke kah sinna. Pilte saab näha aga siin.

Monday, April 21, 2008

Cefalu – Palermo

Magasime taas pisut kauem. Pakkisime asjad ja kolisime k1000 ajal välja (omanik palus hiljemalt selleks ajaks ruumid vabastada). Panime enda asjad autosse ja läksime linna kohal kõrguva kaljumäe La Rocca otsa ronima (õigemini mööda treppe üles jalutama). Päris kindluseni ei viitsinudki ronida – eks ole neid juba nähtud ka igasuguseid. Nautisime kuskil poole mäe peal (seal kus esimene suurem kindluse müür on) vaadet alla linnale ja merele ning tulime siis alla tagasi.

Pärast seda läksime ja lasime palaval päikesel enda kehasid veidi pruunistada – võttis täitsa hästi. Ujuma siiski veel ei kippunud – vesi oli piisavalt jahe (isegi eestlase jaoks). Pärast mõningast vedelemist rannas võtsime pisikese eine pizzerias ning alustasime sõitu Palermo suunas – valisime taas mitte kiirtee, vaid kohaliku taseme tee. Päris linna alguses käisime veel korra masinat tankimas ning siis ka välist pesu tegemas (käsipesu oli 5.-EUR) – igaks juhuks, et autorendi firma selle eest lisaraha ei nõuaks (kuigi ma ei tea, kas sellise asja eest üldse võivad nad lisa nõuda või mitte).

Suurlinnad on ikka jubedad küll. Esiteks – meeletult inimesi. Teiseks – jubedalt sõidukeid (ja kõik nad sõidavad tihedalt üksteise kõrval). Kolmandaks – parkimiskohti üldse pole. Ja lisaks veel – pooled teed on ühesuunalised (isegi mõned üüratult suured tänavad).

***
PARKIMINE PALERMOS:
Aga lõpuks, läbi õnne, jõudsime täitsa sobivasse kohta välja ja saime isegi parkimiskoha. Siis aga hakkas taas jama pihta – meil oli vaid 10.-EUR paberraha kohe käepärast ning parkimine maksis 1h=1.-EUR. Ei teadnud ka, kas peab olema täpne raha või kuidas – võõras koht siiski. Nii proovisin mitmelt poolt ümbruskonnast seda 10.-eurost ümber vahetada. Aga kõik keeldusid. Täiesti arusaamatu asi, kas tõesti ilma ostu sooritamata ei saa sellist asja nüüd siis teha?

Jäin siis masina juurde ja Anni läks Albergo Ariston hotelli otsima (see asub miski suure maja 6 korrusel), mille olime välja valinud (ja kus kahese toa koos viisaka vannitoaga hinnaks pakuti 62.-EUR/tuba). Mõne aja pärast tuligi ta juba tagasi ning rõõmusõnumina teavitas, et hotellikoht olemas (off-seasonil on nende leidmine suht riskivaba – alati on kohti saadaval) ning sai sealt (pärast maksmist) ka 1.-EUR mündi, mille eest saime siis masina kenasti parkima ära panna. Samas läks meil veidi kehvasti – oleks veel pool tundi passinud olekski meil sellest 1.-EURist piisanud. Palermos lõppeb tasulise parkimise aeg k2000 ja hakkab hommikul k0900. Meie tasutud parkimise lõpp oli aga k1930 – nii pidime pärast asjade hotelli viimist veel korra tagasi tulema, et see viimanegi pooltund ära tasuda.

Parkimisautomaadi peal olid joonistatud 50sendine, 1.-EUR, ja 2.-EUR, aga tegelikult sai sisestada igasuguseid münte – alates kõige pisematest. Hotellis olnud vanamees seletas lisaks, et tasuda saab vaid täistundide haaval – ei hakanud seda ise testima, kas oleks ka vähema ajaga pileti saanud – võiks ju küll.

***

Õhtu lõpetasime einega kaunis hotelli lähedal asuvas vanalinna servas paiknevas restoranis. Siin kandis on kolm tänavat jutti, mis kõik on väikeseid ja hubaseid söögikohti täis. Liikudes mööda suurt tänavat Via Maqueda pidi lõuna poole, siis pärast Via Cavouri tuleb kolm väiksemat tänavat vasakule, mis kõik pakuvad erinevaid söögi- ja joogikohti, kus keha kinnitada või siis väikene vein võtta.

Olles enda kõhud täis söönud jalutasime tagasi hotelli ning vaatasime itaaliakeelseid inglise filme :D Nalja oli kui palju, püüdes aimata, mida nad parasjagu seal rääkida võivad.